Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ПОКАЯННИЙ КАНОН АНДРІЯ КРИТСЬКОГО
В час Великого посту за древнім звичаєм співається послідування Великого покаянного канону святого Андрія Критського. Читається воно увечері понеділка, вівторка, середи та четверга першої седмиці Посту, також у середу ввечері п’ятого тижня.


Це воістину найвеличніший з усіх канонів, особливо досконало складений і написаний святим отцем нашим Андрієм, архієпископом Критським, котрий називається і Єрусалимським. Він покинув Дамаск у чотирнадцятилітньому віці, аби навчатися грамоті і, вивчивши її, у Єрусалимі жив преподобним чернечим життям, в Божій любові, усамітнено і смиренно.


Багато й інших написав життєкорисних для Божої Церкви проповідей та канонів, винятково урочистих і звитяжних. Серед багатьох інших склав і цей Великий Канон, наповнений невимовного розчулення, зібравши і відобразивши в солодких піснеспівах події Старого й Нового Завітів: від Адама до самого Христового Вознесіння, подаючи їх по-духу, а також і апостольські повчання.


Цим Каноном навчає він усяку душу, кого треба намагатися наслідувати по мірі сил, якого зла слід уникати, як повсякчас звертатися до Бога з покаянням, у сповіді, зі сльозами на очах, з вірою та богоугодними ділами. Цей канон настільки проникливий і співучий, що може пом'якшити навіть найжорстокішу душу і навернути її на праведний шлях, з таким зворушенням серця і увагою він співається.


Написаний цей канон в той час, коли патріарх Єрусалимський Великий Софроній складав житіє єгиптянки Марії. Адже й цей життєпис подає розчулення невимовне, і тим, що багато грішили, і тим, що ще грішать, дає надію та втіху, і всім, що хочуть позбутися зла, приклад святого подвижництва.


Читається житіє Марії Єгипетської в середу ввечері п’ятої седмиці через те, що тоді наближатиметься до кінця свята чотиридесятниця, щоб не затомлялися вірні чинити духовні подвиги, не подавалися недбальству, а перебували у непорочності та чистоті тілесній. Для цього встановлюємо і помазання святим єлеєм у четвер першого, та в середу п’ятого тижня, як символ Божого натхнення та засіб здобуття благодаті на святий подвиг аскетичного діяння.


Великий Андрій, як добрий вчитель, оповіданнями Великого Канону повчає про велику доброчесність апостольських мужів, і викликає відразу до гріхів, як хтось із старців висловив: твердим у доброчесності допомагає, і мужньо простягає їм руку помочі. Священний же Софроній невимушеним своїм словом навчає й надалі жити в непорочності, і до Бога навертає. Щоб не падали у відчай, перебуваючи подекуди в великих гріхах. Наскільки велике людинолюбство і милість Божі може отримати той, хто всією душею у колишніх гріхах розкаявся, побачимо в розповіді про єгиптянку.


Виголошується Великий Канон, можна сказати, і на згадку про те, що творець його, будучи плідним, особливим чином склав його: тоді як в інших канонах зазвичай по тридцять з невеликим тропарів, у цьому – 250, і тому він доходить до кожного, проникає і торкає його, подаючи невимовну насолоду. Дійсно, Великий цей Канон, і велике дає розчулення, тому й читаємо його під час великої чотиридесятниці.


Цей неабиякий і величний канон, як і слово про преподобну Марію, отець наш Андрій перший в Константинополь приніс, коли на допомогу від патріарха Єрусалимського Феодора, на Шостий Собор був посланий. Тоді він чимало з монофелітами боровся, і як чернець, був зарахований до кліру церкви в Константинополі. Там же дияконом і годувальником сиріт в ній був призначеним. А через короткий час став архієпископом Критським. Відійшов він до Господа, плідно послуживши Богові і пробувши на святительській кафедрі доволі довгий час. Його молитвами, Боже, помилуй нас.


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: