Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ЗОЛОТЕ ВЕСІЛЛЯ
Дуже гарний текст читається під час здійснення таїнства шлюбу – уривок з Євангелія від Івана, 2 розділ, про перетворення води на вино у Кані Галілейській.


Насправді ця подія перш за все – притча духовна, вона є тінню духовних речей. Треба знати, що Біблія – це книга насамперед духовно-символічна, пророцька, і за кожним словом Святого Письма лежить глибокий внутрішній зміст.


Вино в біблійній мові являється символом вчення. Вчення ж Христове – суть вчення смирення й любові, ідея милосердя, яка покликана увійти в наше життя, в нашу кров, – стати кров’ю Христовою в нас.


Задум досягнення любові через смирення, себто через невипромінювання зла, має проходити червоною ниткою через усе наше життя, стати основою його. Якщо ж немає її, цієї вищої ідеї Божої, – то будуватимемо наші сімейні стосунки не на камені, а на піску. Тоді даремно працюють будівничі...


Коротко нагадаю цю євангельську оповідь. Одного разу запросили Господа з матір’ю Його на весілля, що відбувалося в Кані Галілейській. Та сталася прикрість – не вистачило в домі вина. Що робити, чим зарадити? Христос наказав наповнити посудини, які стояли для вмивання, водою, та перетворив цю воду на вино.


Коли ж принесли те вино до розпорядника весілля, аби той скуштував його на смак, то він, спробувавши, здивувався дуже, та й каже: Кожна людина перше добрим вином частує, а як уп’ються гості – тоді вже гіршим, а Ти добре вино зберіг аж досі. Ось такий початок чудесам Своїм поклав Господь на бенкеті весільному, і явив учням славу Свою...


За цим трапунком, як я уже казав, лежить прихований зміст духовний. Мова тут йде насамперед про духовне вино любові, про “весільний бенкет” життя людського.


Якщо говорити про подружні стосунки між чоловіком та дружиною, то зазвичай добре, іскристе вино ніжності, прихильності, любові буває саме на початку. Двоє зустрічаються, тримаються за руки, ходять по парку, задивляючись на зорі та одне на одного. Мріють, цілуються, любляться... Ніби – добре вино. Але наскільки воно насправді добре, наскільки якісне, чи не перетвориться згодом на оцет – покаже лише час.


Ось, молоді побралися, почали жити разом. Свято першопочуттів змінюється буденністю спільного життя... І тепер тільки бачимо, що “добре вино” починає потроху змінювати свій смак.


Зазвичай перші три роки є визначальними, вони показують, чи добре вино було закладене, та чи готове подружжя, за словом Христовим, терпінням, смиренням, самозреченням зберігати й приумножувати це вино любові.


Щасливі ті сім’ї, які, будучи навчені мудрістю Божою, по-перше, заклали в погребиці своїх сердець вино вищого ґатунку, і, по-друге, пильнують зберігати його до кінця свого життя добрим. Ті, у кого вино це не закінчиться, ані не скисне, але завдяки витримці стане давнім, цінним, добрим вином. Хто наприкінці щасливого подружнього життя свого зможе почути від Бога і від людей оці, сказані 2000 років тому, слова: “Кожна людина подає перше добре вино, а як понапиваються, тоді гірше; а ти добре вино аж на досі зберіг...”


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: