Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ПОШУК В РОЗДІЛІ СТАТТІ:

Стаття № 113: Пояснення церковних відправ. Літургія вірних - 2


Від автора: В основу написання циклу статей під загальною назвою “Пояснення церковних відправ” покладена висока ідея подолання штучного бар’єру між вівтарем і храмом, амвоном і церквою, криласом та людьми.
Із даних публікацій ви дізнаєтесь, що означають ті чи інші дійства літургії та всенощного чування; зрозумієте порядок церковної відправи, а також закритий для недосвідчених духовно-містичний їх зміст.
З стороннього глядача ви перетворитесь на безпосереднього учасника спільної справи молитовного богослужіння – збагнете духовну радість церковного єднання, відчуєте святе дихання живої християнської родини...



ЛІТУРГІЯ



3. Літургія вірних (продовження)




Символ віри був написаний Євсевієм Кесарійським і прийнятий у 325 році на Першому Вселенському Соборі, а в 381 році він був доповнений на Другому Вселенському Соборі. Він є єдиним і незмінним Символом сповідання віри для всіх православних християн.

Відкриття завіси Царської брами під час співу указує віруючим на те, що лише через віру відкриваються таємниці Божі.

Після співу Символу віри починається найважливіша частина Літургії – Канон Євхаристії(грецькою – “анафора”, себто піднесення). Це чин молитов, які читають і співають під час таїнства Євхаристії. Євхаристія (грецькою – благодаріння) є одним з важливіших таїнств Церкви, Вечерею Господньою, на якій освячуються хліб і вино, і містично (таємно) переосутнюються в Тіло й Кров Христові. Приймаючи Тіло і Кров Господні в таїнстві Причастя вірні з’єднуються з Самим Ісусом Христом.

Читає анафору священик, якому відповідає хор та вірні. Після слів диякона “Станьмо побожно, станьмо зо страхом! Будьмо уважні, щоб у спокої святу жертву приносити...” священик, як це було на молитовних вечерях за біблійних часів, звертається до усіх присутніх:

Благодать Господа нашого Ісуса Христа, і любов Бога і Отця, і причастя Святого Духа – нехай буде з усіма вами.

– І з твоїм духом.

– До Неба піднесімо серця.

– Піднесли до Господа.

– Дякуймо Господу!


Ось вона – Євхаристія, Благодаріння... Дякуймо любові Отця, Котрий через смирення Єдинородного Свого Сина – Духом Своїм Святим спасає нас, немічних, від прокляття гріха! Хор з усіма людьми співає “Достойно і праведно є поклонятися Отцю, і Сину, і Святому Духу – Тройці Одноістотній і Нероздільній”.

В цей час священик у вівтарі читає подячну молитву, в якій прославляється Творець Неба і землі, усього видимого і невидимого. Вголос промовляються останні слова молитви:

“Пісню перемоги співають, виголошують, викликують і промовляють...” І хор відповідає ангельським гімном, взятим із книги пророка Ісаї, 6 розділ:

“Свят, Свят, Свят Господь Саваоф (Саваоф – Господь воїнств, воюючий) , – повне Небо і земля слави Твоєї.

Осанна (“осанна” – спасіння) в Вишніх (в духовному Небі Божої благодаті). Благословен, хто йде в Ім’я Господнє (хто шукає у серці своїм благосні двері покаяння, смирення та любові – двері Царства Божого!) . Осанна в Вишніх!”

Священик у вівтарі продовжує молитву, у якій пригадує, як Господь взяв хліб у святі Свої, і пречисті, і пренепорочні руки, і подякувавши, благословивши, освятивши, розломивши дав святим Своїм учням і апостолам, і сказав:

“Прийміть, споживайте, – це є Тіло Моє, що за вас ламається на відпущення гріхів” (Останні слова він промовляє голосно).

Люди відповідають: “Амінь”.

Священик продовжує: “Так само й чашу після Вечері: «Пийте з неї всі – це є кров Моя Нового Завіту, що за вас і за багатьох проливається на відпущення гріхів»”.

Люди: “Амінь”.

Диякон піднімає чашу й дискос високо над престолом, і священик виголошує: “Твоє – від Твоїх – Тобі приносимо за всіх і за все!” (“Твоє...” – Твоє Слово, Твоє вчення; “від Твоїх...” – посіяне в серцях вірних Твоїх; “Тобі приносимо...” – стало дорогоцінним в очах Творця приношенням: вірою нашою, з духовними плодами її – щирими плодами покаяння, смирення та любові).

Хор співає євхаристичний гімн: “Тебе в піснях славимо, Тебе благословимо, Тобі дякуємо, Господи, і молимось Тобі, Боже наш”.

Піднісши руки догори, священик молиться за зішестя Духа на Церкву і на священну її Трапезу. Він хрестоподібно осіняє дискос із словами: “І сотвори хліб цей Чесним (“чесним” – тобто дорогоцінним) Тілом Христа Твого” . Також благословляє чашу: “А те, що в чаші цій – Чесною Кров’ю Христа Твого” . Після кожного благословення диякон промовляє: “Амінь”. Священик, благословляючи дискос і чашу разом, виголошує: “Перетворивши Духом Твоїм Святим” – “Амінь, амінь, амінь...”

Таїнство звершилось. На престолі уже не просто хліб і вино, а освячені до граничного рівня освячення – переосутнення – Тіло і Кров Христові.

І в серцях вірних також відбувається метаморфоза освячення, І ЦЕ – НАЙВАЖЛИВІШЕ, У ЦЬОМУ – МЕТА ЛІТУРГІЇ!

Ми приносимо Богові умилостивлюючу жертву за гріхи наші – жертву молитви віри: молитву покаяння, самозречення та смирення. І Милостивий Господь приймає її у святий, і наднебесний, і мислений Свій Жертовник як пахощі духовні. І подає нам благодать Всесвятого Свого Духа – Небесну благодать утішання та благословення; благодать очищення та освячення; благодать духовного вдосконалення...

І сльози скорботи та покаяння перетворюються на сльози розчулення і любові...

І ти знаєш, і ти відчуваєш, як Господь змінює тебе, і як змінює обставини твого життя...

І так чисто, так світло, так легко, так мирно і радісно стає на душі...

І безмежна вдячність охоплює тебе...

І жертва за гріхи стає жертвою хвали...

І лине з серця висока пісня подяки...


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: