Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ПОШУК В РОЗДІЛІ СТАТТІ:

Стаття № 156: ДІМ МИЛОСЕРДЯ


В Неділю про розслабленого у храмах під час літургії читається Євангеліє від Івана, 5 розділ, 1-15 вірші. Взагалі біблійною мовою “розслабленість” – це ніщо інше, як параліч духу. Тож давайте разом з вами прочитаємо цей євангельський текст, по ходу розкриваючи його біблійну символіку:

“В Єрусалимі, біля брами Овечої, є купальня, Віфесда по-єврейському зветься, що мала п’ять ґанків...”

Єрусалим біблійною мовою – місто праведне, зібрання народу Божого, народу віри, – церква. Брама – символ судження, думки (у брамах міст старозавітних вершили суд: чи залишити провинного в місті, а чи вигнати його геть). Овечка, агнець – безневинне й сумирне створіння; в Біблії – це характерна емблема смирення. Увійти в церкву Господню, стати праведником, здобути містичний досвід божественної реальності можна лише через позитив, лише через смирення душі. Спочатку душевне, а потім – духовне, – навчає апостол Павло. Спочатку – покаяння, самозречення, смирення волі, розуму та емоцій людини; потім – дух мирний, серце чутливе й любовне. Потім – внутрішня сила. Потім – благодать...

Отже, “Овеча брама” – це смиренне, позитивне мислення, що вводить до духовного града Божого усіх струджених та обтяжених як духовними, так і фізичними немочами (див. Євангеліє від Матвія, 11 розділ, 28 вірш). Що веде шукачів правдивого зцілення до Лікаря душ і тіл наших. До тієї очищаючої “купелі водної” слова-віри-благодаті (див. Послання апостола Павла до ефесян, 5.26), яка зцілює усяку недугу Святим Духом милосердя, вселенською енергією добра, життя, любові, неземною цілющою силою – дією вищої благодаті.

Віфесда – по-єврейськи “дім милосердя”. П’ять ґанків-входів – це п’ять чуттів, що їх дав нам Господь. І саме через ці п’ять спокушуємося ми гріхом: зір, слух, нюх, смак, дотик. Саме на цих п’яти лежать ті нещасні віруючі але не вірні, а відтак і безвірники – недужі духовно й фізично, сліпці, яким “бог віку цього” (сатана – див. Друге до коринфян, 4.4) засліпив духовні очі, щоб не бачили шляху до спасіння; криві, які кульгають на обидва коліна – кволі й нещасні як духовно, так і фізично; сухі – життя і віра яких висохли, як вруна на камінні, під пекельним сатанинським сонцем спокус світу цього (див. притчу про Сіяча – Від Марка, 4.6)... Лежать ці нещасні на п’яти ґанках. І лежатимуть, допоки не повстануть та не зануряться повністю духовно (“хрещення” грецькою мовою – “баптисма”, українською – “повне занурення”) в купальню милосердя й богопізнання, не “родяться з води й Духа” (див. Від Івана, 3.1-8).

“У них лежало багато слабих, сліпих, кривих, сухих, що чекали, щоб воду порушено. Бо ангел Господній часами спускавсь до купальні, і порушував воду, і хто перший улазив, як воду порушено, той здоровим ставав, хоч би яку мав хворобу...”

Не можна отримати духовне зцілення в застояній воді. І коли церковне життя в застої, коли не вирує воно живим потоком, коли не проповідується по духу слово Боже, не робляться в церкві діла милосердя й богопізнання; коли затягується поверхня рутинною плівкою фарисейства – годі сподіватися на чудесні ознаки. Та Господь постійно посилає вісників Своїх (“ангел” – грецькою вісник). Постійно приводить “рабів Своїх – пророків”, які збурюють воду релігійного життя. Ми знаємо імена тисяч і тисяч тих ангелів Господніх – видатних церковних діячів, істинних святителів, апостолів віри, мучеників, сповідників, реформаторів церкви, прогресивних богословів, які “порушували воду”, і перші, хто занурювався в оновлене джерело води живої, – ті здоровими ставали.

“А був там один чоловік (чоловіча стать – символ віри і розуміння, на відміну від жіночої – життя і чуття), що тридцять і вісім років був недужим (38 = 3 х 10 + 8. Тут 3 – символ триєдинства Божества; 10 – віра в Єдиного Бога, у непорушність і святість волі Божої, закону Божого, 10 Заповідей; 8 – початок нової седмиці, очікування змін, чекання нового етапу, нового періоду життя). Як Ісус його вгледів, що лежить, та, відаючи, що багато він часу слабує, говорить до нього: «Хочеш бути здоровим?» Відповів Йому хворий: «Пане, я не маю людини (тут не маю сили, не маю своєї, людської волі, та й не маю віруючих і вірних друзів чи знайомих, які бажали б прийняти участь у моїй біді і допомогти мені, приклавши до мене руки, у біблійній мові – діла), щоб вона, як порушено воду, до купальні всадила мене. А коли я приходжу, то передо мною вже інший улазить». Говорить до нього Ісус: «Уставай, візьми ложе своє – та й ходи!..”

Встань назустріч Мені! Відкинь милиці духовної розслабленості, пробудись, досить відкладати на завтра зцілення своє. Усвідом, що “Царство Боже зусиллями береться” (див. Від Матвія, 11.12). Зміцнись Духом, повністю довірившись Мені; відкрий серце своє і впусти Мене (Об’явлення, 3.20-21). Дозволь Мені воювати за тебе (Повторення Закону, 23.15), допусти понести немочі твої, стати Лікарем життя твого (Від Матвія, 8.17). А відтак візьми ложе своє – прибери все, на чому лежав, чим виправдовував свою бездіяльність; стань нелінивим, ані безплідним для пізнання Господа (Друге послання апостола Петра, 1.5-11)...

“Після того Ісус стрів у храмі його (колишній розслаблений увійшов у храмину серця свого, перетворив серце своє на святиню (див. Перше до коринфян, 3.16)), та й промовив до нього: «Ось видужав ти. Не гріши ж уже більше, щоб не сталось тобі чого гіршого!..” (Від Івана, 5.1-15).



† † †

ВИЙШЛИ В СВІТ ТАКІ КНИГИ ПРОТОІЄРЕЯ ОЛЕГА ВЕДМЕДЕНКА:

* Посібник з духовного діяння “НЕХАЙ БУДЕ ВОЛЯ ТВОЯ...”
(Внутрішня Сила або духовні основи успішності та здоров’я; чому ми хворіємо або як стати здоровим; пам’ятка для тих, хто шукає спасіння; практичні поради протягом дня; правила боротьби невидимої; якщо вам пороблено; переривання прокляття роду; самовичитка... Ці, та інші матеріали ви знайдете у невеликій за розміром, але змістовній та сповненій реальним досвідом книжці, 104 стор.).

* Дві книги з серії “Відповіді священнослужителя”: “ІЩЕ НІЧ...” та “СМАК БЛАГОДАТІ” (Відповіді на запитання, якими докоряють православним представники різноманітних протестантських конфесій: чому поклоняємося Богу перед іконами; чому святкуємо не юдейську суботу, а новозавітну неділю; чому хрестимо немовлят; чому часто хрещення здійснюється не через повне занурення, а шляхом обливання; як правильно звертатися до Бога /хіба лише Ієгово?/; чи потрібно молитися за померлих; чому вшановуємо мощі, молимося до святих; чому шануємо Богородицю, і чи були у неї іще діти, окрім Ісуса... Також про число звіра /666/; коли і як прийде Антихрист; як правильно вітатися у церкві; чи можна їсти м’ясо з кров’ю; головний убір у храмі /чоловіки та жінки/; властивості святої води; походження людини тощо... Кількість сторінок відповідно 180 та 160).

(Книги українською мовою.)

* НАПИШІТЬ НАМ,
і ми поінформуємо Вас як отримати поштою книги, конспекти лекцій, а також аудіо та відеозаписи лекцій та проповідей протоієрея Олега. У лист вкладіть порожній конверт із зворотною адресою.

* НАША АДРЕСА:
Протоієрею Олегу Ведмеденку, Біблійна школа духовного вдосконалення, а/с 18, Луцьк-21, Україна, 43021. (Детальна інформація вміщена також на сайті www.vedmedenko.org в розділі “КНИГИ ТА АУДІОЗАПИСИ”).


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: