Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ПОШУК В РОЗДІЛІ СТАТТІ:

Стаття № 173: БЛАГОВІЩЕННЯ


Свято Благовіщення Пресвятої Богородиці – одне з найбільших дванадесятих свят православної церкви. Щороку воно відзначається в один і той же день – 7 квітня за новим стилем (25 березня за старим). Торжество пригадує нам біблійну подію, змальовану в Євангелії від Луки:

“А шостого місяця від Бога був посланий ангел Гавриїл у галілейське місто, що йому на ім’я Назарет, до діви, що заручена з мужем була, на ім’я йому Йосип, із дому Давидового, а ім’я діві – Марія. І ввійшовши до неї, промовив: «Радій, благодатна, Господь з тобою! Ти благословенна між жонами!» Вона ж затривожилась словом, та й стала роздумувати, що б то значило це привітання. А ангел промовив до неї: «Не бійся, Маріє, – бо в Бога благодать ти знайшла! І ось ти в утробі зачнеш, і Сина породиш, і даси Йому ймення Ісус. Він же буде Великий, і Сином Всевишнього званий, і Господь Бог дасть Йому престол Його батька, Давида. І повік царюватиме Він у домі Якова, і царюванню Його не буде кінця». А Марія озвалась до ангела: «Як же станеться це, коли мужа не знаю?»... І ангел промовив у відповідь Їй: «Дух Святий злине на тебе, і Всевишнього сила обгорне тебе, через те-то й Святе, що народиться, буде Син Божий!..»”

Як бачимо, свято пригадує нам благовіщення – принесення вісником Божим, архангелом Гавриїлом чудової, благої звістки про майбутнє народження від Духа Святого і Марії Діви Сина Божого, Господа нашого Ісуса Христа.

Це свято відзначається з перших часів християнської Церкви. У давніх вірян воно мало такі назви: Зачаття Христа, Благовіщення про Христа, Початок викуплення, Благовіщення ангела Марії. І тільки у VII сторіччі отримало сучасну назву: Благовіщення Пресвятій Богородиці.

В науці про богослужби, літурзіці, читаємо: “Встановлення свята сягає найглибшої давнини. Відоме святкування Благовіщення уже в III сторіччі (зі Слова святого Григорія Чудотворця у цей день). В своїх бесідах святий Іван Златоустий, блаженний Августин згадують празник як давнє й відоме церковне свято. Протягом V – VIII сторіч через єресі (на противагу їм. – Авт.) свято особливо було звеличене в Церкві. У VIII сторіччі Іван Дамаскін, також і у ХVIII Феофан, митрополит Нікейський, склали канони, які й дотепер співаються Церквою”.

Яке ж духовно-символічне значення даного торжества? Свята Діва Марія стала прообразом новозавітної Церкви та душі смиренно-праведної. Вона є Тією Одигітрією (грецькою – Провідницею), Яка видимим прикладом Свого життя, власне самозреченням Своїм ясує нам дорогу спасіння, сиріч вдосконалення.

Вона є містично наявною в житті кожного праведника як метафізичне його серце, як одухотворена плоть, як Богородиця, що народжує в нас від Духа Святого спасаючу, богопомазану, богоосвячену віру.

Вона є завжди присутньою в церкві Христовій як Приснодіва (“присно” – церковнослов’янською завжди), тобто Та, що завжди залишається Дівою і, як терновий кущ (купина), “колеться” – відкидає від себе все нице й нечисте, усе зле, все недобре й гріховне. Як Та, що не запліднюється духовно нічим нечистим, тільки Духом Святим, і є Невістою Неневісною одного лише Небесного Жениха.

Вона – це Неопалима Купина, в Якій горить і не згорає всеочищаючий вогонь слова, віри й благодаті Божої, який освітлює нам шлях в темряві незнання, який зігріває нас в оточуючому холоді зневіри, охороняє від усього злого й лукавого.

Богородиця є не просто символом та прообразом новозавітного зібрання праведних. Вона, як невід’ємна частина торжествуючої Церкви небесної, незримо перебуває і в Церкві земній, воюючій; є Тією Побідоносною Воєводою, що завжди присутня в житті Церкви, і що буквально, як Хоронителька та Покрова, молитовним предстоянням Своїм перед Господом охороняє та захищає вірних.

Пресвята Богородиця “розтворена”, присутня всім Своїм єством – і преображеним одухотвореним тілом, і безсмертною душею, і святим духом самозречення Свого – в дусі, душі й тілі правдивої церкви Христової. А відтак, ось уже понад 2000 років духовно народжує “дитину чоловічої статі” – віру смиренну, що чинна любов’ю, і чує благу вістку від мужа Божого (Гавриїл – “муж Божий”): “Радій, благодатна, Господь з Тобою!” І це – добра, блага вістка для кожного з нас, що в ній і спасаємось...

Кондак свята: “Непереможній Воєводі – переможнії ми, звільнившися від бід, вдячні пісні підносимо Тобі, раби Твої, Богородице. Але Ти, що маєш державу непереможную, від всяких нас бід визволи, щоб до Тебе взивати: «Радуйся, Невісто Неневісная»”.

Тропар (основна пісня): “Сьогодні спасіння нашого початок і від віку таїнства явлення: Син Божий стає сином Діви, і Гавриїл благодать благовістить. Тому й ми з ним до Богородиці взиваємо: «Радуйся, Благодатна, Господь з Тобою»”.



† † †

Протоієрей Олег Ведмеденко запрошує дітей віком 6-16 років У НЕДІЛЬНУ ШКОЛУ ДЛЯ ДІТЕЙ.

Заняття проводяться щонеділі о 12-00 (одразу по завершенні літургії) за адресою: м. Луцьк, вул. Зв'язківців, 1 (територія “Таксосервису”, за “Рівненським” кладовищем).

ВХІД ВІЛЬНИЙ. МИ ЧЕКАЄМО ВСІХ, ХТО ШУКАЄ ДУХОВНОЇ ПРОСВІТИ.


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: