Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ПОШУК В РОЗДІЛІ СТАТТІ:

Стаття № 3: Господь мій і Бог мій


Запитання читача:
Почула від свідків Єгови, що Христос, мовляв, зовсім і не є Богом во плоті, але простим творінням Божим, як і ми з вами, тільки досконалим. Чи так це? Які вірші із Святого Письма вказують на Божество Ісуса?

Відповідь:
Дійсно, в релігійному світі існують окремі конфесії, представники яких відкидають Божественну сутність Ісуса Христа. Вони називають Його найдосконалішим, найсвятішим, найдуховнішим але, усе-таки, творінням. Для того, щоб з’ясувати істину, давайте звернемося до Святого Письма – єдиного незаперечного джерела інформації.

Євангельське благовістя – це блага (добра) звістка про спасіння благодаттю через смирення, що її приніс на землю Син Божий, Бог Слово, Бог, явленний в тілі, Ісус Христос. Віра в Христа, як в Єдинородного Сина Божого, є твердинею, каменем, духовною підвалиною Церкви. Якось Ісус запитав Своїх учнів: “А ви за кого Мене маєте?” Симон Петро відповів і сказав: “Ти – Христос, Син Бога Живого!” Далі Євангелія так висвітлює реакцію Ісуса на визнання Його Сином Божим: “А Ісус відповів і до нього промовив: «Блаженний ти, Симоне, сину Йонин, бо не тіло і кров (не плоть і кров – тут не людина. – Авт. ) тобі оце виявили, але Мій Небесний Отець. І кажу Я тобі, що ти скеля (ти, і такі як ти – віруючі і вірні, що сповідують Мене Єдинородним Сином Божим. – Авт. ), і на скелі оцій побудую Я Церкву Свою, – і сили адові не переможуть її” (див. Євангеліє від Матвія, 16 розділ, 13–18 вірші).

Під час благовіщення архангела Гавриїла Діві Марії, той прорік: “І ось Ти в утробі зачнеш, і Сина породиш, і даси Йому Ймення Ісус. Він же буде Великий, і Сином Всевишнього званий... (Від Луки, 1.31–32).

Свідчення про Христа як про Сина Божого звучало і з уст Самого Бога Отця під час хрещення Ісусового: “Це Син Мій Улюблений...” (Від Матвія, 3.17). Так само і у момент преображення Господнього (Від Матвія, 17.5).

Цікаво, що й свідки Єгови, і представники інших конфесій, не можуть заперечити Богосинівства Ісусового, але тлумачать його у переносному змісті, як синівство умовне. Для цього, як правило, наводяться такі вірші з Святого Письма: “Бо всі, хто водиться Духом Божим, вони сини Божі” (Послання апостола Павла до Римлян, 8.14); “Я сказав був: «Ви – боги, і сини ви Всевишнього всі, а однак повмираєте ви, як людина, і попадаєте, як кожен із вельмож” (Псалом 81.6–7) тощо.

Так! Усі ми сини Божі по благодаті Христовій (див. До Римлян, 8.14–15; До Галатів, 4.6–7; Перше соборне послання апостола Івана, 3.2). Але Сам Христос є Син Божий іншої познаки. Він “Бог Істинний від Бога Істинного, Рожденний, Несотворенний, Одноістотний з Отцем”, бо Ним і віки Він створив (див. До Євреїв, 1.2,5,8–9).

Спробу позбавити Ісуса Божеського достоїнства робили ще фарисеї в часи першого приходу Його. Власне, визначення Ісусом Свого Богосинівства й стало офіційним приводом для засудження Його до ганебної смерті на хресті:

“Знов каміння схопили юдеї, щоб укаменувати Його. Відповів їм Ісус: «Від Отця показав Я вам добрих учинків багато, – за котрий же з тих учинків хочете Мене каменувати?» Юдеї Йому відказали: «Не за добрий учинок хочемо Тебе вкаменувати, а за богозневагу, – бо Ти, бувши людиною, за Бога Себе видаєш»... Відповів їм Ісус: «Хіба не написано в вашім Законі: «Я сказав: ви боги?» Коли тих Він богами назвав (тут “богами” від “багатий” – багатими на віру, на знання, на земні й Небесні багатства, що щедрою рукою Господь наділяє усім нам по благодаті Своїй, чекаючи від нас у відповідь плодів милосердя та богопізнання. – Авт. ), що до них слово Боже було... то Тому, що Отець освятив і послав Його в світ, закидаєте ви: «Зневажаєш Ти Бога», через те, що сказав Я: «Я – Син Божий»?” (Від Івана, 10.31–36);

“А люди, які ув’язнили Ісуса, знущалися з Нього та били. І, закривши Його, вони били Його по обличчі, і питали Його, приговорюючи: «Пророкуй, хто то вдарив Тебе?» І багато інших богозневаг говорили про Нього вони...

А коли настав день, то зібралися старші народу, первосвященики й книжники, і повели Його в синедріон свій (синедріон – вищий церковний суд. – Авт. ), і сказали: «Коли Ти Христос, скажи нам». А Він їм відповів: «Коли Я вам скажу, – не повірите ви»... Тоді всі запитали: «То Ти Божий Син?» А Він їм відповів: «Самі кажете ви, що то Я»... А вони відказали: «Нащо потрібні ще свідки для нас? Бо ми чули самі з Його уст!..” (Від Луки, 22.63–71).

Щоб слова “Син Божий” не були витлумачені інакомовно, Священне Писання приєднує до них слово “Єдинородний”, “Однороджений”, тобто Один Єдиний, Який є народженим (а не сотвореним!) від Отця: “Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово (Бог Слово – Предвічний Логос, Христос. – Авт. ). Воно в Бога було споконвіку. Усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього... І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця...

Ніхто Бога ніколи не бачив, – Однороджений Син, що в лоні Отця, Той Сам виявив був…” (Від Івана, 1.1–3,14,18). “Так бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Однородженого, щоб кожен, хто вірує в Нього, не згинув, але мав життя вічне” (Від Івана, 3.16).

Багато місць із Святого Письма прямо указують нам на Божество Ісуса. Наведу лише декотрі:

Книга пророка Ісаї, 40.3: “Голос кличе: На пустині вготуйте дорогу Господню, в степу вирівняйте битий шлях Богу нашому (Ісусу Христу, Богу нашому рівняв стежки в юдейській пустелі бездуховності Іван Хреститель. – Авт. )”.

Ісаї, 9.5: “Бо Дитя народилося нам, даний нам Син, і влада на раменах Його, і кликнуть Ім’я Йому: Дивний Порадник, Бог сильний, Отець вічності, Князь миру”.

Перше Івана, 5.20: “Ми знаємо, що Син Божий прийшов і розум нам дав, щоб пізнати Правдивого... Він – Бог правдивий і вічне життя!”

До Римлян, 9.5: “І від них же (від ізраїльтян. – Авт. ) тілом Христос, що Він над усіма Бог, благословенний навіки, амінь”.

Ісаї, 54.5: “Бо Муж твій (тут – Церкви. – Авт. ), Творець твій, – Господь Саваоф Йому Ймення (до речі, Саваоф, “Бог воїнств”, “Бог воюючий” – одне з Імен Божих, а не тільки Ягве, Єгова, “Сущий”. – Авт. ), а твій Викупитель – Святий Ізраїлів (Христос. – Авт. ), – Він Богом усієї землі буде званий!”

Перше до Тимофія, 3.16: “Безсумнівно, велика це таємниця благочестя: Бог явився во плоті”.

Від Матвія, 1.23: “Ось Діва в утробі зачне, і Сина породить, і назвуть Йому Ймення Емануїл, що в перекладі є: З нами Бог (Бог, а не просто людина. – Авт. )”.

До Євреїв, 1.8–9: “А про Сина [сказано]: «Престол Твій, о Боже, навік віку; берло Твого царювання – берло праведності. Ти полюбив праведність, а беззаконня зненавидів; через це намастив Тебе, Боже, Твій Бог оливою радості більше, ніж друзів Твоїх”.

До Тита, 2.11–14: “Бо з’явилася Божа благодать, що спасає всіх людей, і навчає нас, щоб ми, відцуравшись безбожності та світських пожадливостей, жили помірковано та праведно і побожно в теперішнім віці, і чекали блаженної надії та з’явлення слави великого Бога й Спаса нашого Ісуса Христа”.

Від Івана, 20.19–31: “І, як замкнені двері були, прийшов Ісус, і став посередині та й проказав: «Мир вам!» Потім каже Хомі: «Простягни свого пальця сюди та й на руки Мої подивись. Простягни й свою руку і вклади до боку Мого. І не будь ти невіруючий, але віруючий!» А Хома відповів і сказав Йому: «Господь мій і Бог мій!»”

І, нарешті, останнє. Чи можете ви назвати хоч би одну людину на землі, яка була б безгрішна? Ні! Праведна – так, свята – так, але безгрішна? Це прерогатива лише Самого Бога! І поки ми в тілі – то відчуваємо в членах своїх закон плоті (див. До Римлян, 7.23), і коли кажемо, що гріха не маємо, то обманюємо самих себе (Перше Івана, 1.8). А Христос – жив в тілі, і був безгрішним! Яких іще доказів Богочоловічества Ісуса Христа нам шукати?..

Господь мій і Бог мій!



www.vedmedenko.org


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: