Біблійна школа духовного вдосконалення Єпископа Олега Ведмеденка
  на головну    укр   рус      Вчення Господнє полягає в єдиному слові: ВОЗЛЮБИ! Возлюби, а для цього СМИРИСЬ, а отже прийми ближнього свого та обставини свого життя такими, які вони є: без гніву і роздратування, без страху і тривоги, без гордощів та образи.
ПОШУК В РОЗДІЛІ СТАТТІ:

Стаття № 81: Чи можна викривати гріхи?


Запитання читача:
“Чи можна викривати гріхи?”

Відповідь:
Викривати гріхи не лише можна, але й необхідно. Сказав Господь: “Коли Я скажу безбожному: «Конче помреш», а ти не остережеш його й не будеш говорити, щоб остерегти несправедливого від його несправедливої дороги, щоб він жив, то цей безбожний помре за свою провину, а його кров Я зажадаю з твоєї руки!

Але ти, коли остережеш несправедливого, а він не вернеться від своєї несправедливості та від своєї несправедливої дороги, він [однаково] помре за свою провину, а ти душу свою врятував…” (Єз. 3.18–19). Отже, остерігати й викривати необхідно. Питання полягає лише в тому, як саме викривати грішника й гріх, як саме говорити…

Сказав Господь: “Я – дорога, і правда, і життя…”. Христос – це дорога правди, яка веде в життя вічне. Він явив нам шлях істинного служіння – служіння як внутрішнього, так і зовнішнього. Служіння внутрішнє полягає в абсолютному смиренні, тобто у повному підпорядкуванні своєї волі – волі Божій: “…не шукаю бо волі Своєї, але волі Отця, що послав Мене” (Ів. 5.30). Служіння ж зовнішнє – у явленні цієї Волі світові: “Хто бачив Мене, той бачив Отця”; “Ви світло для світу. Не може сховатися місто, що стоїть на верховині гори. І не запалюють світильника, щоб поставити його під посудину, але на свічник, – і світить воно всім у домі. Отак ваше світло нехай світить перед людьми…”; “Тож ідіть, і навчіть всі народи…” (див. Ів. 14.9; Мф. 5.14–16; 28.19).

“Тож ідіть, і навчіть…” “Коли не остережеш його й не будеш говорити…” А як остерегти? Як говорити? Щиро! У міру того, як можете вмістити, згідно з рівнем своєї досконалості, але щиро, по совісті…

Свята Євангелія показує нам три рівні, три етапи зовнішнього служіння Господа нашого Ісуса Христа по очищенню Церкви. Власне, Він для того й прийшов, і Себе віддав, щоби освятити її, “очистивши водяним купелем у слові”. Які ж це три етапи?

Перший – Христос у Єрусалимському храмі:

“І знайшов Він, що продавали у храмі волів, і овець, і голубів, та сиділи міняльники. І, зробивши бича з мотузків, Він вигнав із храму всіх, – вівці й воли, а міняльникам гроші розсипав, і поперевертав їм столи…” (Ів. 2.14–15).

Я далекий від думки, що Христос – Той, що Йому на ім’я Любов, Який “очеретини надломленої не доломить, і гнота догасаючого не погасить”; Який “…не буде змагатися, ані кричати, і на вулицях чути не буде Його голосу”, – з плямами гніву й піною на вустах бігав по Єрусалимському храму, шмагаючи направо й наліво худобу й людей. Мова тут, безумовно, про бич викривальної проповіді, “бич язика” (див. Йова 5.21), що його “сплів” із віршів Слова Божого Господь.

Так ось, на першому етапі ми бачимо Христа, Який нападає. Він діє фактично на рівні Івана Хрестителя – старозавітного протестанта, про якого сказав: “Між народженими від жінок не було більшого над Івана Хрестителя. Та найменший у Царстві Небеснім – той більший від нього” (Мф. 11.11). Іван Хреститель – Предтеча Господній. Він – перехідна ланка між підзаконним та підблагодатним служінням; між вірою, що чинна страхом і здійснюється у покорі, та вірою, що чинна любов’ю і здійснюється у смиренні. І те, чим завершив свою проповідь Іван, стало початком проповіді Ісусової: “Із того часу Ісус розпочав проповідувати й промовляти: «Покайтеся, бо наблизилось Царство Небесне!»” (Мф. 4.17). Це – початок служіння, початок шляху: служіння, яке за формою своєю нічим не відрізняється від підзаконного. “Тож кажу я: поки спадкоємець (підблагодатний) [іще] дитина (маленький, недосконалий), – він нічим від раба не різниться (від підзаконного), хоч він пан над усім…” (див. Гал. 4.1). У даному випадку, звісно, мова не йде про те, що Христос буцімто показаний тут у своєму сходженні до досконалості: дитячі роки Ісуса уже позаду. Христос проходить цей рівень не з огляду на недосконалість Свою (як, скажімо, й хрещення Його у Івана в покаяння), але щоб показати шлях нам: “Допусти це тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду” (див. Мф. 3.15).

Наступний етап – це Ісус у первосвященика Анни. Тут Він уже не нападає, але іще захищається:

“А як Він це сказав, то один із присутньої там служби вдарив Ісуса в щоку, говорячи: «То так відповідаєш первосвященикові?» Ісус йому відповідь дав: «Якщо зле Я сказав, – покажи, що то зле; коли ж добре, – за що Мене б’єш?»” (Ів. 18.22–23).

Як видно, тут Христос не підставляє кривднику другу щоку, як Сам вчить. Чому ж? Знову ж таки для того, щоб показати нам другий етап, другий ступінь служіння.

І нарешті третій, найвищий ступінь: Христос у Кайяфи. Тут Господь являє нам приклад найглибшого смирення, що під силу лише досконалим – повне непротивлення злу силою. Христос мовчить “як овечка перед стрижіями своїми”, і цим мовчанням бичує фарисеїв викриваючи гріхи їхні відчутніше, аніж у храмі Єрусалимському:

“Тоді встав насередині первосвященик, та й Ісуса спитав і сказав: «Ти нічого не відповідаєш, що свідчать проти Тебе?» Він же мовчав, і нічого не відповідав. Первосвященик ізнову спитав Його, до Нього говорячи: «Чи Христос Ти, Син Благословенного?» А Ісус відказав:«Я!…» …Роздер тоді первосвященик одежу свою та й сказав: «На що нам іще свідки потрібні? Ви чули цю богозневагу…» …Тоді деякі стали плювати на Нього, і закривати обличчя Йому, і бити Його…” (Мк. 14.60–65).

Благословенне милосердя Боже – Він дає хрест нам по силі нашій, і не допускає випробування більшого, аніж можем понести. Благословенна мудрість Його, бо не дозволяє нам понести й менше, аніж ми можемо. Тож ідімо шляхом Його, здійснюючи служіння наше в міру того, наскільки здатні вмістити, максимально наближуючись до найвищої планки. Ідімо не зупиняючись, “нав’язавши на чола свої” оце попередження Господнє: “Пам’ятайте про жінку Лотову”…


Наші групи в соціальних мережах:

Facebook: Олег Ведмеденко

Вконтакте: Олег Ведмеденко

Наші блоги в соціальних мережах. Додавайтесь: